De onderneming is een grafisch ontwerpbureau voor het ontwikkelen en ontwerpen van corporate identiteiten en visuele communicatie middelen. De onderneming helpt klanten middels strategie, design en communicatie om de essentie van hun bedrijf te vertalen in woord, beeld en gedrag. De diensten van de onderneming zijn onder te verdelen in drie categorieën:
① Huisstijlen
② Alle communicatie uitingen die hierop van toepassing zijn
③ Jaarverslagen
Investeringsoverwegingen
- Dankzij jarenlange ervaring, >25 jaar, heeft de onderneming een sterke reputatie en groot netwerk.
- Langdurige klantrelaties met zowel grote corporates als non-profit instellingen als de overheid resulteren in een hoge mate van terugkerende omzet (95%).
- Specialist binnen een niche markt.
- Inhoudelijk sterk en loyaal team, er is veel expertise en kennis onder het personeel.
- Synergie voordelen door kostenbesparing en vergroting van het aanbod.
- Potentiële omzet verhoging door groei kansen in België en door het investeren in commerciële activiteiten.
Transactie rationale
De eigenaar heeft de onderneming de afgelopen jaren uitgebouwd tot een succesvolle onderneming. De eigenaar is bereid om te zorgen voor een goede overdracht na transactie en om een nader te bepalen periode na de transactie actief te blijven binnen de onderneming.
- De beoogde overnamekandidaat: een MBI-kandidaat of een strategische koper die reeds actief is of actief wil worden in de branche.
- Transactie: verkoop van 100% van de aandelen van de onderneming.
Financials