17 december 2014 | Ferry Nahon, Partner

Eerste editie ‘Marktlink’ gelanceerd

Wij zijn trots u het volledig nieuwe overnamebericht te presenteren. Een nieuw design, meer actualiteit en meer inhoud. Juist om u als lezer nog beter te informeren over de ontwikkelingen bij ons, onze klanten en in de markt.

Over de markt van bedrijfsovernames zijn de laatste jaren vele onderzoeken gepresenteerd. Veelal gaven deze onderzoeken aan dat er de komende jaren honderdduizenden bedrijven de markt op zullen gaan. Een groot deel van deze groep zijn bedrijven die niet of heel lastig te verkopen zijn zoals bijvoorbeeld zzp’ers of lokale winkeliers. Wij wilden graag duidelijkheid hebben over wat er nu leeft onder ondernemers in onze doelgroep; bedrijven met 10 tot 200 werknemers. Dit zijn circa 70.000 bedrijven. Verderop leest u de opvallende conclusies uit het onderzoek.

Dat het onderwerp bedrijfsovername en familiebedrijf leeft bleek wel uit de enorme media aandacht die het in opdracht van Marktlink uitgevoerde onderzoek over dit thema kreeg. Het Financiële Dagblad, BNR, AD, RTL Z, de regionale dagbladen om er maar te noemen pakten uit met de uitkomsten van het onderzoek.

Dit alles werd gepresenteerd op onze jaarlijkse relatiedag bij Nyenrode. Ruim 200 relaties uit het hele land waren afgereisd naar Breukelen .
En niet voor niets. In een Marktlink Late Night Show wist Humberto Tan de zaal een zeer geanimeerd tafelgesprek voor te schotelen.

De opkomst op onze relatiedag, de media-aandacht naar aanleiding van ons onderzoek en de groeiende orderportefeuille maken ons trots. Wij kijken dan ook met veel plezier uit naar de boeiende tijd die gaat komen.

                        

                               Bekijk hier het magazine

Marktlink