9 augustus 2016 | Ferry Nahon, Partner

Ferry Nahon bij BNR Nieuwsradio om de pre-exit trend nader toe te lichten

BNR Nieuwsradio – De pre-exit wordt steeds populairder. Maar wat houdt deze term eigenlijk precies in? En wat zijn de voordelen? Marijke Roskam gaat hierover in gesprek met Ferry Nahon van Marktlink Fusies & Overnames.

Bij overnames in het mkb ging het vroeger altijd om opvolging. De eigenaar van een familiebedrijf verkocht zijn onderneming pas als hij met pensioen ging. Dat is niet langer het geval. Oprichters verkopen nu ook een aandeel in hun bedrijf om te “cashen”, zegt Ferry Nahon bij BNR Nieuwsradio. “Dat is niet langer een vies woord.”

Nahon spreekt van een ‘pre-exit’ strategie. De eigenaar verkoopt dan een deel in zijn bedrijf, maar stapt niet op. Hij blijft dan nog enkele jaren aan om van de investering een succes te maken. Het aantrekken van een investeerder kan ook bedoeld zijn om kennis in huis te halen die de eigenaar niet heeft, expertise om versneld te kunnen groeien.

Beluister het radiofragment hier.

Ferry Nahon bij BNR Nieuwsradio

Marktlink