16 februari 2018

Iso Beauty springt met nieuwe aandeelhouder in op vraag naar anti-aging producten

Frisilux Holding van ondernemer en arts Roelof Fokkema heeft een meerderheidsbelang verworven in Iso Beauty B.V., een distribiteur van een breed scala aan elektrische haarstylings- en cosmeticaproducten voor zowel de professionele markt als de consumentenmarkt. Met zijn internationale achtergrond en brede kennis in haar-, huid- en anti-aging producten wil Fokkema Iso Beauty verder uitbouwen. Marktlink Fusies en Overnames ontzorgde Fokkema in het gehele overnameproces.

Marktlink stuitte bij de zoektocht op ISO Beauty B.V., dat in 2007 is opgericht door Gal Peled. De distributeur van stijltangen, krultangen, föhns, haaraccessoires, haarverzorgingsproducten en cosmeticaproducten in het hogere marktsegment levert aan de groothandel, maar ook aan e-commerce bedrijven en retailketens. ISO Beauty distribueert haar producten exclusief in de Benelux, Scandinavië en de DACH landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).

Toekomstvisie

De onderneming is voornemens om het productportfolio uit te breiden met diverse andere merken om het hoofd te bieden aan de toenemende marktvraag. Hiernaast wil de onderneming een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van nieuwe skincare-, haircare- en anti-agingproducten om een bredere markt te bedienen.

“De totaalbeleving van een merk is van belang om een sterk en succesvol concept in de markt te zetten. Een concept moet betekenisvol en onderscheidend gepresenteerd worden om de gewenste totaalbeleving te realiseren,” aldus Fokkema. “Met name in het marktsegment waarin ISO actief is speelt niet alleen de kwaliteit van de producten maar ook de uitstraling, het imago en de beleving van het merk een belangrijke rol. De voornaamste drijfveer van succes binnen dit segment van de haarstyling- en cosmeticamarkt is het leveren van unieke producten met een hoogwaardige kwaliteit en uitstraling om voldoende onderscheidend vermogen te creëren.”

De heer Peled blijft vooralsnog actief betrokken bij de organisatie. De onderneming wordt gezamenlijk geleid, waarbij Gal Peled zich blijft richten op commercie en klantcontacten en Roelof Fokkema naast commercie zich gaat richten op de interne organisatie en productontwikkeling. Jeffrey Scholtens van Marktlink: “In de zoektocht naar het bedrijf ter overname heeft Marktlink samen met Roelof Fokkema vele verschillende ondernemers gesproken om uiteindelijk uit te komen bij Iso Beauty. De klik tussen Gal en Roelof was er vanaf de eerste kennismaking. Dit zorgde voor een erg fijn en vlot traject. Beide heren delen daarbij dezelfde toekomstvisie. De complementaire persoonlijkheden, kwaliteiten en ervaring van de heren versterken elkaar en dragen bij aan realiseren van de beoogde internationale expansie van ISO.”

 

 

Bron: www.ondernemersbelang.nl

Marktlink