19 januari 2010

Roel en Adriana de Rooij nemen Inma Cosmetics Nederland over

De BeautySalon – Vaktijdschrift De BeautySalon sprak onlangs met Roel de Rooij, die samen met zijn zus Adriana INMA Cosmetics Nederland overnam van Mark Dwarswaard.

Het afgelopen decennium was Mark Dwarswaard het gezicht van INMA Cosmetics Nederland, importeur van de toonaangevende merken Decléor, Carita en Valmont, met meer dan 350 afnemende schoonheidssalons en spa’s in Nederland. Juist op het moment dat Dwarswaard op zoek ging naar een nieuwe uitdaging, dachten broer en zus Roel en Adriana de Rooij aan het (samen) starten van een eigen bedrijf. Via Marktlink Fusies & Overnames BV kwam het tweetal uit bij INMA Cosmetics Nederland. Na een klein jaar onderhandelen werd eind augustus 2009 de overname van de beautyleverancier uit Den Bosch definitief gemaakt. “Allebei hebben we geen achtergrond in de beautybranche, al had ik zelf al wel wat raakvlakken met deze sector omdat ik ook een bedrijf voor drogisterijartikelen heb”, vertelt Roel, die de dagelijkse leiding binnen INMA Cosmetics Nederland voor zijn rekening neemt. De in de buurt van Parijs woonachtige Adriana is verantwoordelijk voor de PR & Communicatie. Vaktijdschrift De BeautySalon had in december een gesprek met Roel. “INMA Cosmetics Nederland opereert in een zeer interessante groeimarkt.”

LINK NAAR HET ARTIKEL

Marktlink