3 maart 2020

MarketResponse neemt meerderheidsbelang in branchegenoot 4orange

MarketResponse International Group heeft een belang van 85% verworven in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing infrastructuur. Daarmee versterkt MarketResponse zijn portfolio en toonaangevende positie op de Nederlandse markt.

Jorgen Botermans, algemeen directeur MarketResponse: “Deze overname past bij onze ambitie om een volledig portfolio aan full service marketingdiensten te bieden op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy. Na de participatie in B2B-dataspecialist RealTime Lead Group eind 2019, is dit een belangrijke volgende stap in het realiseren van onze strategie.”

4orange blijft zijn dienstverlening onder eigen merknaam aanbieden, maar er worden op korte termijn geïntegreerde multidisciplinaire teams samengesteld om klanten optimaal te laten profiteren van de gecombineerde expertise en het brede productportfolio.

Shantia Farshidzad, directeur 4orange: “Beide organisaties zijn expert op het gebied van data en het vertalen en gebruiken van data voor effectieve bedrijfsprocessen en het realiseren van meer rendement. Door het combineren van de data, de kennis en de technologie vormen MarketResponse en 4orange samen hét data knowledge centre van Nederland. In samenwerking met MarketResponse bieden we onze klanten nu bovendien fact-based consultancy.”

De overname is begeleid door fusie- en overnamespecialist Marktlink. Wessel van Huizen van Marktlink: “MarketResponse is een bedrijf met een duidelijke visie en wil groeien op basis van een buy-and-buildstrategie. Dit is een dynamisch proces waarin wij hen graag begeleiden. Het zoeken en vinden van een geschikte opportuniteit is een intensief, interessant proces.”


Onderdeel van het toegewijde dealteam voor deze transactie waren Wessel van Huizen, Tom Beltman en gespecialiseerde M&A juristen Tim Rikmenspoel en Fleur Stout

Marktlink