Mc Do-it B.V.

Voor de eigenaar van Mc Do-it B.V., een internationaal opererende flexwork organisatie op het gebied van personeelsvraagstukken, heeft Marktlink de verkoop begeleid aan MBI kandidaat de heer Jansen.


Klant

Mc Do-it B.V. te Beuningen

Wens

Mc Do-it was op het moment van overname al een sterk winstgevende organisatie met veel groeipotentieel. In het jaar van de overname bedroeg de omzet circa € 10 miljoen met een hoge winstgevendheid. De voormalige eigenaar wenste zich gedeeltelijk terug te trekken uit de onderneming en te gaan samenwerken met een partij waarbij het groeipotentieel (uitbreiding afzetmarkten, verbetering administratieve organisatie) verder verwezenlijkt kon worden.

Rol van Marktlink

De rol van Marktlink was inhoudelijk (opstellen informatiememorandum, waardebepaling, onderhandelen, opstellen contracten), bemiddelend (bij elkaar brengen van potentiële kopers bij de verkoper) en begeleidend (due diligence).

Resultaat

Uiteindelijk paste een MBI’er, de heer Jansen, het beste binnen het profiel van de voormalig eigenaar. Mc Do-it is vervolgens voor 70% verkocht aan de heer Jansen. De resterende 30% is in 2006 verkocht aan de heer Jansen.

Marktlink