Schoonmaakbedrijf Jédeka verkocht

Marktlink begeleidde de heer Onderwater bij de verkoop van zijn schoonmaakbedrijf Jédeka aan Trion Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten.

Klant

Jédeka, opgericht in 1982, is een bekende en gerespecteerde naam in de regio Leiden en in de Duin- en Bollenstreek. Erik Onderwater (54), heeft het bedrijf van 1996 tot 2012 geleid. Middels een management buy-out heeft Erik de onderneming in 1996 van de oprichter overgenomen. De onderneming zorgt met circa 60 schoonmakers voor kwalitatieve en betrouwbare diensten op het gebied van interieurschoonmaak, glasbewassing en vloerenonderhoud. Klanten komen met name uit het MKB en de semi-overheid.

Wens

Na zestien jaar was het tijd voor een nieuwe uitdading voor de directeur-grootaandeelhouder Erik Onderwater. Naast passende overnamevoorwaarden, vindt Erik het belangrijk dat de koper vanuit de huidige organisatie van Jédeka de onderneming verder laat groeien.

Rol van Marktlink

Marktlink heeft het verkooptraject van a tot z begeleid, door onder andere het opstellen van de verkoopdocumentatie (informatiememorandum), het zoeken en benaderen van kopers, het voeren van de onderhandelingen en het opstellen van de overnamecontracten.

Resultaat

Jédeka is verkocht aan Trion Schoonmaakdiensten. Jédeka past perfect in de groeistrategie en cultuur van Trion, dat een echt familiebedrijf is. De strategie van Trion is er op gericht om, vanuit de hoofdvestiging in Almere, geografisch aansluitende gebieden te bedienen met lokale vestigingen.

Quote

Erik Onderwater: “Ik heb de procedure en begeleiding als zeer prettig en professioneel ervaren!”

Marktlink