Telesuper haalt met Coop strategische partner in huis

De snel groeiende online supermarkt voor de zakelijke markt heeft Coop als strategische partner in huis gehaald. Vijftig procent van de aandelen zijn overgenomen door Coop Holding B.V. Marktlink begeleidde Telesuper bij de zoektocht naar een partner om de groeidoelstellingen te verwezenlijken.

Telesuper levert een volledig pakket boodschappen aan (kleinschalige) zorginstellingen en kinderopvangcentra en tevens de catering voor diverse bedrijven. Met een fijnmazig distributienetwerk zijn ze actief door heel Nederland. Naast het gebruikelijke supermarktassortiment biedt Telesuper ook foodservice, geleverd door foodspecialisten.

Groeidoelstellingen

Met Coop als strategische partner beoogt Telesuper, in verder ongewijzigde vorm en met zittende directieleden, de groeidoelstellingen versneld te verwezenlijken. Coop is al geruime tijd leverancier van Telesuper en ziet goede mogelijkheden om in de toekomst samen ’t verschil te maken voor zakelijke klanten, aldus algemeen directeur Fred Bosch van Coop. De gesloten deal biedt de mogelijkheid om de merkwaarden van beide partijen beter vorm te geven door de sterke punten van beide strategische partners ten volle te benutten.

Rol Marktlink

Marktlink heeft Telesuper begeleid tijdens het hele verkooptraject. Johan Dekker, algemeen directeur van Telesuper: “Marktlink heeft ons goed geholpen in de zoektocht naar een strategische partner. Ook op momenten dat het wat moeizamer ging, bleven Koen en Tim onverminderd positief en enthousiast doorzetten. Vooral het vakkundige advies op het juridische vlak heeft gezorgd voor goede afspraken met onze partner. De mannen hebben ons goed bijgestaan in de voor ons grote stap.”

Coop Holding B.V. heeft vijftig procent van de aandelen van Telesuper Nederland Holding B.V. overgenomen. De overige aandelen blijven in handen van de huidige drie aandeelhouders. Twee daarvan vormen tevens de directie van Telesuper.

Marktlink