Verkoop Identity Games

Marktlink begeleidde de heren Meuter en Kalis bij de verkoop van Identity Games te Rotterdam.


Klant

Identity Games, vertegenwoordigd door de heren Meuter en Kalis.

Wens

Identity Games is een unieke speler in Nederland op het gebied van het uitgeven van eigen, innovatieve bordspelproducten. Identity House onderscheidt zich door haar thema’s; haar producten zijn fun to play en hebben veelal een educatief karakter. De strategie van Identity House is gericht op de ontwikkeling van multimediale spelproducten, waarin het winkelkanaal, bedrijfsleven, internet en televisie gezamenlijk een rol zullen spelen. Productvoorbeelden: bordspel OnvoorSPELbaar Paul de Leeuw (Speelgoed van het jaar 2009), Wildlife DVD bordspel, Da Vinci Code Bordspel. De wens van de klant was verkoop van het bedrijf Identity Games.

Rol van Marktlink

De rol van Marktlink lag ondermeer in het opstellen van het informatiememorandum, het voeren van de onderhandelingen en het structureren van de transactie.

Resultaat

Aanvankelijk was de wens een 100% verkoop. Maar gaande het onderhandelingsproces met de uiteindelijke koper, de heer Spindler, hebben de verkopers, de heren Meuter en Kalis, besloten om in een constructie door te gaan waarbij eenieder 1/3 van de aandelen heeft verkregen in een nieuw opgerichte koopholding met de onderneming.

De volgende fase die men gezamenlijk ingaat, zal in het teken staan van de verdere internationalisering van de onderneming. Gezien zijn achtergrond zal met name de heer Spindler een grote rol hierin gaan spelen.

Quote

Marktlink heeft gedurende het verkoopproces creatief meegekeken naar onze wensen en de mogelijkheden van de MBI’er. Daarbij heeft Marktlink het project dusdanig begeleid dat we tot de gewenste deal zijn gekomen.

Marktlink