Vortex Capital Partners neemt een meerderheidsbelang in leadgenerator Solvari

De klant en de deal

Solvari koppelt sinds 2009 consumenten aan specialisten voor de (ver)bouw van een droomhuis. Middels het aanvragen van offertes kunnen de consumenten voor meer dan 50 verschillende klussen bij Solvari terecht.

Tijdens het proces hebben er meerdere gesprekken plaatsgevonden met verschillende nationale en internationale partijen. De heren zien in Vortex Capital Partners de ideale partij, die het businessmodel begrijpt en de onderneming kan voorbereiden op de volgende groeifase.

Wat maakt deze deal bijzonder?

Solvari is door studievrienden Dennis van den Bos en Nick de Korte in 2009 opgericht. In enkele jaren tijd hebben zij de onderneming weten uit te bouwen tot een succesvol B2C online-marketingbureau en leadgenerator gericht op de bouw en verbouw van huis en tuin. Harry Sistermans kocht zichzelf in 2010 in om de jonge aandeelhouders op strategisch niveau bij te staan.

Na enkele jaren te hebben bijgedragen aan het huidige succes van Solvari, wilden Nick de Korte en Harry Sistermans zich richten op een nieuwe uitdaging en wensten de onderneming te verlaten. Dennis van den Bos daarentegen zag enorm veel potentie in de samenwerking met een nieuwe koper. Ondanks dat de drie aandeelhouders uiteenlopende belangen hadden, is in samenwerking met Marktlink een transactie gerealiseerd waar alle partijen zeer tevreden mee zijn.

De wens en het resultaat

Nick de Korte en Harry Sistermans hadden de wens om de aandelen te verkopen en daarmee de onderneming te verlaten. Dennis van den Bos wilde Solvari echter samen met een koper naar een volgend niveau brengen. Vortex is de ideale koper gebleken om met hun kennis en netwerk de groei van de onderneming de komende jaren te faciliteren.

Er is een deal gerealiseerd waarmee optimaal rekening is gehouden met de verschillende belangen van de aandeelhouders. Met Vortex als meerderheidsaandeelhouder is de ideale partner voor de toekomst gevonden.

De klant aan het woord

“Onze ambitie is om in de komende vijf jaar afgetekend marktleider te zijn in de Benelux. Om dit te bereiken hebben we een nieuwe strategie ontwikkeld. Deze strategie is gericht op een verdere verfijning van de afstemming van de vraag van de consumenten en het aanbod van onze vakmannen, met een gespecialiseerde aanpak per productgroep. Daarnaast gaat het vernieuwde model ons in staat stellen de klanten beter van dienst te zijn, vanaf het eerste contact tot finale oplevering,” aldus Dennis van den Bos.

Marktlink